تهویه سالن مرغداری

تهویه سالن مرغداری

تهویه سالن مرغداری چه تاثیری در پرورش طیور دارد و بهترین نوع تهویه در سالن های مرغداری چیست و شناخت انواع سیستم های تهویه مورد استفاده در سالن مرغداری از مهمترین ارکان احداث یک مرغداری موفق می باشد که شما با دانستن آن می توانید پرورشی موفق را داشته باشید

تهویه سالن مرغداری

تهویه سالن های مرغداری به جهت تعدیل دما و رطوبت سالن و خارج کردن دمای اضافی آن دارای نقشی ویژه است، همچنین نقشی اساسی در خروج گازهای سمی و همینطور گرد و غبار سالن های مرغداری دارد.

بدین منظور تهویه مناسب یکی از ارکان اصلی مدیریت در پرورش مرغ است که مرغداران بسیاری را ترغیب به خرید سیستم تهویه مناسبی کرده است.

در سال های اخیر اهمیت مسئله تامین هوای مطلوب به طور مداوم یکی از اهداف مهم تهویه در مرغداری ها بوده است. تهویه مناسب سالن های پرورش مرغ بسیار مورد توجه ویژه کاربران این صنعت قرار گرفته است.

برای تهیه انواع سیستم های تهویه سالن های پرورش مرغ مناسب می توان به مارکت های اینترنتی معتبر مراجعه نمود و با استعلام قیمت این محصول که بستگی به قدرت موتور، ابعاد، و تعداد پره ها، همچنین متریال بکار رفته و غیره دارد، با کیفیت ترین سیستم را با قیمتی مناسب خریداری نمود.

 

انواع سیستم تهویه سالن مرغداری

در سالن های مرغداری معمولا از دو نوع تهویه طبیعی و مصنوعی استفاده می شود.

در سالن های بسته معمولا از روش های مختلفی به منظور تهویه مناسب محیط از قبیل تهویه تونلی، عرضی، سقفی، فن جت و کف استفاده می گردد.

امروزه استفاده از تهویه های مصنوعی مانند هواکش ها بسیار رایج شده است. انواع هواکش ها بر اساس اندازه، پره ها، تعداد پروانه، داشتن دمپر، میزان هوادهی و غیره با هم متفاوت است.

از انواع هواکش صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دیواری
  • سقفی
  • تونلی یا کانالی

پرورش دهندگان مرغ می توانند با توجه اندازه سالن و محیط مورد نظر و موارد دیگر  نسبت به خرید اینترنتی یکی از انواع هواکش ها، با بهترین قیمت اقدام نمایند.

بهترین نوع تهویه سالن مرغداری

به کارگیری سیستم تهویه خوب و ایده آل در سالن های پرورش طیور به دلیل افزایش راندمان اقتصادی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بهترین نوع تهویه سالن های مرغداری براساس نوع، اندازه، محل سالن تعیین می شود. در سالن های مرغ استفاده از هواکش های دمپردار به دلیل مزیت هایی که دارد، مناسب تر است.

از ویژگی های بارز سیستم تهویه سالن مرغداری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بیشترین تخلیه هوا در کمترین زمان
  • مصرف کم انرژی
  • کمترین صدای لرزش
  • نصب و راه اندازی آسان
  • نگهداری راحت و تعمیر آسان
  • عایق در برابر گرما و جلوگیری از نفوذ نور،ضد زنگ
  • و موارد بسیار دیگر

اکنون می توان اطلاعات مربوطه را خیلی آسان با در دست داشتن اینترنت و سایت های معتبر و شبکه های مرتبط با آن کسب کرد. ناگفته نماند برخی  سایت ها یا شرکت ها با مشاوره رایگان می توانند این آگاهی را به شما دهند تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.

اهمیت تهویه مناسب سالن مرغداری

امروزه استفاده از سیستم های تهویه مناسب سالن های مرغداری می تواند کمک شایانی به راندمان کاری پرورش دهندگان مرغ کند.

تهویه مناسب سالن های پرورش مرغ موجب بهره وری بیشتر، بیشتر شدن راندمان تولید و در نتیجه دستیابی به بیشترین میزان سود اقتصادی می شود.

این هواکش ها به منظور ایجاد هوایی مطبوع در سالن های پرورش طیور استفاده می گردد و موجب کاهش تلفات جانی و در نتیجه کاهش ضرر و زیان های اقتصادی می شود، به همین منظور استفاده از سیستم های تهویه در چند سال اخیر از اهمیت بسزایی برخوردار شده است و مشتریان بسیاری را راغب به تهیه این محصول کرده است.