, ,

قیمت جدید هواکش مرغداری 100

هواکش مرغداری 100

هواکش مرغداری 100 که یکی از کارآمدترین نوع تجهیزات به کار رفته در مرغداری ها است با قیمت جدیدی به مشتریان عرضه می شود. در ساخت این نوع هواکش از پره های استیل استفاده می کنند.
در بازار تجهیزات مرغداری، قیمت جدیدی برای هر نوع از هواکش مرغداری 100 تعیین شده است که هر مشتری طبق نیاز خود آن را خریداری می کند. مرغداران جهت تهویه هوای سالن از این نوع هواکش ها استفاده می کنند.

هواکش مرغداری 100 از نوع درجه یک در مرغداری های صنعتی بر روی دیوارها نصب می شود. به دلیل کارایی بالای این نوع هواکش، آن را در طرح های مختلفی تولید کرده اند. هواکش 100 یکی از تجهیزات مهم قابل استفاده در مرغداری ها می باشد.
قیمت جدید هر نوع از هواکش پس از طی مراحل تولید تعیین می شود. نقش ویژه ای که این نوع هواکش در تهویه هوای سالن دارد باعث شده است که مشتریان به خوبی از آن استقبال کنند.

قیمت جدید هواکش مرغداری 100

نام محصول قیمت قیمت تعداد تامین کننده
هواکش مرغداری 100 گالوانیزه تماس بگیرید   09115716223  4poultry@
هواکش مرغداری 100 استیل تماس بگیرید   09115716223  4poultry@

شما برای دریافت قیمت هواکش مرغداری 140 می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید

هواکش مرغداری 100

هواکش مرغداری 100 بسته به شرکت های تولید کننده و کیفیت محصول دارای قیمت های متفاوتی می باشد که یکی از بهترین و مرقون به صرفه ترین هواکش های موجود در بازار هواکش مرغداری بادرام تهویه می باشد این شرکت با تولید هواکش های با کیفیت و همچنین ارزان دارای طرفداران زیادی می باشد.

عوامل تأثیرگذار برای رشد مرغ عبارت اند از:

  1. تهویه مناسب سالن مرغداری
  2. تأمین رطوبت مناسب سالن
  3. استفاده از برنامه غذایی دقیق
  4. تأمین نور مناسب و مدیریت آن

اصلی ترین و ضروری ترین نیاز مرغ برای رشد مطلوب، وجود هوای مناسب برای تنفس می باشد که با استفاده از انواع هواکش مرغداری و سیستم های مرتبط با تهویه مرغداری و روش های مناسب تهویه میسر می گردد.

اهداف سیستم تهویه مرغدرای

یک سیستم تهویه باید هوا را میان داخل و خارج ساختمان به جریان بی اندازد.

همچنین انتظار میرود که یکنواختی مناسبی در محیط ایجاد کند و در تمام طول سال ساختمان به شکل اقتصادی تهویه گردد.
سیستم تهویه هوای تازه بیرون را بداخل سالن اورده در حالیکه هوای داغ تر و مرطوب را داخل را خارج میکند.

جابجایی هوا از یکطرف گرما –رطوبت و دی اکسید کربن تولید شده توسط پرنده را از ساختمان حذف میکند.
این هوایی که بین داخل و خارج سالن جریان دارد بخش مهمی از سیستم تهویه است.
مقدار یا سرعت جابجایی هوای مورد نیاز باید کنترل شود تا اینکه محیط در شرایط اقتصادی مطلوبی در تمام طول سال باقی بماند.

 

مقدار هوایی كه باید در سالن جا به جا شود به سیستم تهویه، دما و رطوبت محیط و نوع وزن زنده و تعداد طیور در سالن بستگی دارد.
برای محاسبه جریان هوای گرم مورد نیاز در سالن های پرورشی طیور با فشار منفی (پایین) می توان از دستورالعمل زیر استفاده كرد.

برای تهویه با فشار منفی بر اساس استاندارد در سالن معمولی برای هر كیلوگرم وزن زنده طیور به ازای هر دریچه فارنهایت دمای محیط ۰۰۰۷۵/۰ مترمكعب در دقیقه هوا لازم است.

این مقدار در سالن های بسته و كنترل شده و یا سالن های مجهز به سیستم خنك كننده پوشال، باید تقریباً ۶۰ درصد بیشتر از میزان بالا باشد.
به عبارت دیگر برای تهویه در سالن های معمولی برای هر پوند وزن زنده طیور به ازای هر درجه فارنهایت دمای محیط ۰۱۲/۰ فوت مكعب در دقیقه جریان هوا لازم است.

در درجه حرارت های معمولی (در حدود ۲۷ درجه سانتی گراد ) این میران در سالن های معمولی حدود ۰۶/۰ مترمكعب در دقیقه یا ۶/۳ مترمكعب در ساعت به ازای هر كیلوگرم وزن طیور است.

 

محاسبه قدرت و تعداد هواكش ها

قدرت و تعداد هواكش ها در یك سالن بستگی به گرمای محیط و تراكم طیور موجود در سالن دارد.
برای محاسبه تعداد و قدرت هواكش ها در سالن های پرورش طیور به ازای هر پوند از وزن طیور زنده (۴۵۴/۰ كیلوگرم) و هر یك درجه فارنهایت از دمای منطقه در سالن های باز(پنجره دار) ۲/۱ درصد فوت مكعب در دقیقه و در سالن های بسته(Window less) ۲ درصد فوت مكعب در دقیقه هوا محاسبه می شود.

پس از محاسبه قدرت هواكش ها، قدرت بدست آمده برای كل سالن را بخش بر قدرت یكی از هواكش ها كرده، تعداد هواكش لازم در سالن بدست می آید.

درجه كارایی هواكش ها

درجه كارایی هواكش ها(VER) عبارتست از نسبت حجم جریان هوا بر حسب فوت مكعب در دقیقه توسط هواكش به میزان مصرف برق بر حسب وات.
در هنگام انتخاب هواكش توجه به كارایی آن بسیار اهمیت داشته زیرا، زمانی كه هواكش ها با یكدیگر مقایسه می شوند.
با محاسبه VER‌اختلاف هزینه حتی به ۵۰ درصد نیز می رسد.

انواع سیستمهای تهویه واجزای آنها

سیستم تهویه مکانیکی از 4 جزئ عمده تشکیل شده است: فنها – پنجره ها – هیتر ها و کنترل وتنظیم.

 

فنها و پنجره هامقدار جابجایی هوا را در سیستم تهویه مکانیکی کنترل میکنند.
در این سیستم پنجره ها بر توزیع و مخلوط شدن هوا هم اثر دارند.
هیترها گرمای تکمیلی را در زمان سردی هوا و یا در مواقعی که پرنده بسیار کوچک و جوان است و نمی تواند حرارت کافی برای گرم کردن برین تولید کند ایجاد میکنند .

 

کنترلها نیازمند تنظیم سرعت تهویه(کنترل فنها) و شدت جریان هوا از طریق پنجره ها طبق تغییر وضعیت هوا و اندازه پرنده وتغییر سایز بدنی پرنده است.

خصوصیات هواکش‌های مرغداری

فن‌های تك‌ دور بهتر از فن‌های دو‌دورند.

فن 90‌سانتی 18000‌مترمکعب در ساعت(300‌مترمکعب در دقیقه) و فن 120‌سانتی 36000‌مترمکعب در ساعت (600‌مترمکعبدر دقیقه) و فن 140‌سانتی37000- ‌39000‌مترمکعب و گاهی بیشتر در ساعت هوا را جابجا می‌كند.

بهتر است شاترِ فن در داخل باشد تا هم گرد و غبار کمتری بگیرد و هم 25% بر ظرفیت و قدرتش افزوده شود. نصب قیف در قسمت بیرونی هم 25% به ظرفیت و قدرت فن می‌افزاید. این قیف را به شكل مخروطی روی فن نصب می‌كنند. جهت پره‌ها هم نباید به بیرون باشد تا از ظرفیت فن كاسته نشود.

فن را با زاویه 60 درجه نصب كنید یعنی قسمت بالا رو به خارج باشد.

لازم نیست ارتفاع فن زیاد باشد ولی در حدی باشد كه پرنده بدان نرسد چون فن فقط فشار منفی ایجاد می‌كند و جهت حركت هوا را inlet‌ها و پنجره‌های ورودی هوا تعیین می‌كنند.

روش ساده محاسبه تعداد هواکش مرغداری

تعداد هواکش از تقسیم سرعت جریان هوا (که باید 120 متر بر دقیقه باشد) در یک دقیقه، ضربدر سطح مقطع سالن به متر مربع، تقسیم بر قدرت یک هواکش(متر مکعب هوا در دقیقه) به دست می آید. فن 90 سانتي3m18000 در ساعت(3m 300 در دقیقه) و فن 120 سانتي3m  36000 در ساعت (3m 600 در دقیقه) و فن 140 سانتي3m 39000 در ساعت هوا ( m3650-700در دقیقه) را جابجا مي كند.

مثلا در سالنی با ارتفاع 4 و عرض 8، سطح مقطع می شود 32 متر مربع.در 120 ضرب می کنیم می شود 3840 که اگر بخواهیم هواکش 120 سانتی بگذاریم بر 600 تقسیم می کنیم که می شود 6.4 هواکش.

انتخاب هواکش براي سيستم تهويه تونلي در سالن مرغداري

در هنگام خريد هواکش براي سالن هاي پرورش جوجه گوشتي يا در زمان تعويض آنها بايد توجه داشت که شما در حال خريد ( جريان هوا ) هستيد و بايد مطمئن باشيد.
که ظرفيت هواکش هاي انتخابي به حد کفايت باشد علاوه بر اين عوامل نظير هزينه اوليه ( خريد و نصب ) هزينه کارکرد ، ميزان دوام و قابل اعتماد بودن ، ضمانت نامه و نگهداري آسان نيزاز نکات مهم در انتخاب نوع هواکش بشمار مي آيد.
درهر حال عامل اصلي در اين زمينه انتخاب هواکش هايي است که هوا را با سرعت مورد نياز در سالن به جريان بياندازند .

 

ظرفيت هواکش هاي مورد نياز شمار چقدر بايد باشد ؟ در سيستم تونلي اين ظرفيت بايد حداقل درهر دقيقه توانايي تعويض کامل هواي سالن را داشته باشد.
لذا براي سالني به طول 400 فوت سرعت جريان هوا بايد 400 فوت در دقيقه باشد وبراي يک سالن 500 فوتي هواکش ها بايد هوا را با سرعت 500 فوت دقيقه به جريان بياندازند اين سرعت بالاي جريان هوا موجب کاهش اثرات گرما شده تاثير خنک کنندگي بر روي جوجه ها خواهد داشت.
چنانچه هواکش ها فاقد توانايي لازم باشند عملکرد جوجه ها کاهش مي يابد .

سرما و تهویه حداقل سالن

فشار:

برای اینکه هوای سرد ورودی بتواند با هوای گرم بالای سر جوجه ها ترکیب شده و نشست آن موجب کاهش دمای اطراف جوجه ها و سرماخوردگی نشود.
نیاز به حداقل ۰,۱ اینچ فشار استاتیک است. نشست هوای سرد در زمان تهویه حداقل یکی از مهم ترین دلایل خیسی بستر، عوارش تنفسی در سنین پایین و میعان رطوبت هوا در سالن است.

ورودی هوا:

برای تهویه حداقل مطلوب، ورودی های هوا باید از تعداد مناسب برخوردار بوده و در محل مطلوب نصب شده باشند. ورودی های هوا نباید بیش از حد عریض یا بیش از حد باریک باشند.

تجهیزات:

تناسب تجهیزات تهویه شامل هواکش و ورودی های هوا و نیز صحت کارکرد آنها برای تهویه حداقل ضروری است. زاویه ورودی های هوا در تهویه حداقل باید به سمت سقف باشد.

زمان بندی:

در تهویه حداقل برای دستیابی به کیفیت مطلوب هوا و دما در سالن نگهداری جوجه گوشتی نیاز به زمان بندی دقیق فرآیند خاموش – روشن هواکش ها می باشد.

تهویه حداقل چیست؟

اولین مرحله از تهویه با فشار منفی در مرغداری را تهویه حداقل  می گویند .در سالن مرغداری که مدت کارکرد آن بر اساس زمان و نه دما تنظیم می شود.
به عبارت دیگر دمای بالا یا پایین سالن تاثیری در مدت و شدت تهویه حداقل نداشته و صرفا بر اساس زمان بندی تعداد مشخصی از هواکش ها روشن شده و به همان نسبت تعداد مشخصی از اینلت ها باز می شوند.
برای تهویه حداقل اغلب از بازه های زمانی پنج دقیقه ای استفاده می شود. به عنوان مثال در روز اول پرورش معمولا از برنامه ۳۰ ثانیه روشن و ۲۷۰ ثانیه خاموش استفاده می شود.
و مدت زمان روشن بودن به تناسب سن گله به طور تدریجی افزایش داده می شود. هنگامی که دمای سالن با وجود تهویه حداقل شروع به افزایش به بیش از مقدار مورد نظر می کند به این معنی است که دیگر این شکل از تهویه کارا نبوده و باید به تهویه انتقالی تغییر یابد.
به طور کلی تهویه حداقل در زمان سرما و حداکثر تا ۱۵ روزگی قابل اجرا می باشد.

 

اهداف تهویه حداقل

هدف تهویه حداقل خارج سازی حداکثر گازهای دفعی و حفظ رطوبت سالن بدون مصرف سوخت اضافه و وارد کردن تنش به گله است.
چهار ضرورت تهویه حداقل برای دستیابی به این هدف لازم به نظر می رسد: فشار استاتیک مناسب برای تامین جریان هوا، ورودی های اینلت مناسب که قادر به هدایت هوا به سمت سقف باشد.
تجهیزات مناسب که قادر به ایجاد جریان یکدست هوا در سالن باشد و زمان بندی مناسب هواکش ها برای حفظ حداکثر گرما.

 

فشار استاتیک هدف

فشار مناسب برای کارکرد مطلوب تهویه حداقل کاملا به عرض سالن مرغداری بستگی دارد.
بر اساس یک قانون سرانگشتی، هر اینلت استاندارد به ازای هر ۰,۰۱ اینچ آب فشار استاتیک می تواند هوا را تا ۶۰ سانتیمتر به سمت مرکز سالن پرتاب کند.
بنابراین فشار استاتیک هدف برای یک سالن به عرض ۱۲ متر، حداقل ۰.۱ اینچ می باشد تا هوای ورودی خارج بتواند به سقف در مرکز سالن برسد.
باید در نظر داشت از آنجایی که فشار استاتیک بالاتر از ۰.۱۴اینچ آب توصیه نمی شود، استفاده از فن های سیرکوله کننده در حدفاصل دیوار تا مرکز سالن برای دستیابی به کیفیت مناسب هوا در تهویه حداقل ضروری است.

تعداد ورودی های هوا

تعداد اینلت های ورودی هوا بسته به تعداد فن های فعال در تهویه حداقل محاسبه می شود.
شروع تهویه حداقل برای اغلب سالن ها با دو هواکش با قطر ۹۰ سانتی متر آغاز می شود که البته در سالن هایی که عایق بندی مناسبی ندارند، نیاز به استفاده از سه هواکش ۹۰ یا یک فن ۹۰ و یک هواکش ۱۴۰ است.
در صورتی که در یک سالن فرضی با ۵۰ اینلت دو هواکش ۹۰ فعال باشد، ۷۵ درصد اینلت ها در زمان تهویه حداقل باید مسدود شوند.
اشتباه بزرگ در چنین شرایطی، باز کردن تمام اینلت هاست که جریان هوا و بازدهی تهویه را در سالن به شدت کاهش می دهد.
به طور کلی طی هفته اول و گاهی تا روز دهم در یک سالن با ۵۰ اینلت استاندارد، فعال کردن ۱۲ تا ۱۴ اینلت در ابتدای سالن که گله در آن مستقر است، کافی به نظر می رسد. در این حالت تمام اینلت های بخش خالی سالن باید غیرفعال شود.
انجام تست دود برای بررسی اینکه هوای ورودی اینلت ها به سمت سقف حرکت می کند و رفع اشکال احتمالی پیشنهاد می شود.

کوچک بودن ورودی های هوا یا تعداد کم آنها موجب می شود هواکش ها در مقابل حجم بزرگی از هوای ساکن قرار گرفته و بازدهی آنها کم شود.
همچنین باز بودن بیش از حد اینلت ها منجر به از بین رفتن فشار منفی درون سالن می شود و جریان هوا در سالن از حالت یکنواخت خارج می شود.
از بین رفتن فشار منفی داخل سالن باعث تماس مستقیم هوای سرد با جوجه ها خواهد شد.

 

تعداد هواکش ها

هواکش مرغداری 100 و توان هواکش ها در تخلیه هوای سالن به وسیله قدرت آنها مشخص می شود که اغلب بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) ارائه می شود.
اگر فرض شود هر کدام از هواکش های ۹۰ سانتیمتر از توان ۱۰۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه برخوردار می باشند، مجموع توان دو هواکش معادل CFM ۲۰۰۰۰ خواهد بود.

زمان بندی هواکش های مرغداری

آخرین مرحله در تنظیم تهویه حداقل، زمان بندی کارکرد هواکش ها می باشد که حداقل میزان آن ۳۰ ثانیه در طول هر پنج دقیقه است.
در این محاسبه فرض می شود که تمام هوای تخلیه شده از سالن مربوط به محدوده پرورش جوجه است.
برای محاسبه مدت زمان فعالیت هواکش ها، نیاز به اطلاعات اولیه شامل توان هواکش ها، تعداد و سن جوجه ها می باشد.
در ابتدا باید میزان نیاز به جا به جایی هوا برای هر پرنده محاسبه شود

به این ترتیب برای یک گله ۲۴۰۰۰ قطعه جوجه گوشتی یک روزه به ۲۴۰۰ فوت مکعب در دقیقه تهویه نیاز است.
از آنجایی که فرض شد ظرفیت هواکش ها ۲۰۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه است، با تقسیم این دو عدد مشخص می شود که ظرفیت مورد نیاز تهویه معادل ۱۲ درصد ظرفیت هواکش ها است.
با توجه به فواصل زمانی ۵ دقیقه (۳۰۰ ثانیه) کارکرد هواکش ها، ۱۲ درصد آن معادل ۳۶ ثانیه خواهد شد.
بنابراین هواکش ها در هر پنج دقیقه باید ۳۶ ثانیه روشن (و ۲۶۴ ثانیه خاموش) باشند.

اعداد جدول بالا هنگامی که دمای هوای محیط بین ۲- تا ۲۰ درجه سانتیگراد باشد، قابل استناد است و با خارج از این محدوده دمایی بسته به شرایط باید تغییرات جزئی در آن اعمال شود.
هنگامی که رطوبت نسبی به بالای ۶۵ درصد یا غلظت آمونیاک به بیش از ۲۵ پی پی ام افزایش یابد، ۱۵ ثانیه باید به مدت کارکرد هواکش ها افزوده شود.
در نقطه مقابل اگر رطوبت به پایین تر از ۵۰ درصد برسد یا غبار در هوای سالن مشاهده شود، توصیه بر این است که مدت فعالیت هواکش ها به میزان ۱۰ تا ۱۵ ثانیه کمتر شود.

هواکش مرغداری موجود در بازار ایران

 

هواکش گلخانه و فن مرغداری 100در 100 سانتی متری

فن مرغداری و هواکش مرغداری 100در 100 سانتی متری از تجهیزات مرغداری مهم محسوب می شود
(کوپله شده با تسمه و فولی)
فن تخلیه و هواکش صنعتی 100در 100 سانتی متری از دیگر اگزاست فن های موجود در بازار می باشد
این نوع فن در دو نوع کوپله مستقیم و کوپه با تسمه و فولی تولید و عرضه می گردد. منظور از کوپله با تسمه و فولی این است که نیروی محرکه موتور به واسطه دو عدد فولی و با استفاده از تسمه مخصوص به پروانه فن منتقل می گردد و در نتیجه دور پروانه هواکش قابل کنترل بوده  و صدای دستگاه نیز بسیار کمتر از حد نرمال میباشد
مشخصات فنی فن 100*100 کوپله غیر مستقیم
قدرت تخلیه:24000 متر مکعب در ساعت
دور پروانه: 600 و  300 دور در دقیقه قابل تنظیم بدون نیاز به اینویتور و دیمر
قطر پروانه:80 سانتی متر
نوع قاب: پرسی تولید شده با پرس هیدرولیک
نوع موتور: موتوژن تبریز با استاندارد ملی ایران و استاندارد سی ای اروپا
قدرت موتور:یک اسب بخار
ابعاد فن:100 در 100 سانتی متر با عمق 40 سانتی متر
نوع فولی تسمه و یاتاقان: از بهترین برند های اروپای و آسیای
نوع بلبرینگ: ژاپنی
نوع پروانه:شش پر استاندراد
جنس پروانه: استنلس استیل و یا پلی مر بنا به سفارش مشتری
نوع دمپر: کرکره ای که با خاموش شدن فن اتوماتیک بسته می شود
جنس دمپر: گالوانیزه روسی ضد زنگ
توضیحات بیشتر در مورد فن تخلیه 100 سانتی
پروانه دستگاه توسط دستگاه های الکترونیکی به صورت دیجیتال بالانس شده و دستگاه فاقد هر نوع ویبره و یا لرزش می باشد
پوشش رنگ کوره ای استاتیک و مقاوم در برابر و رطوبت و حرارت
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فن و هواکش همچنین سایر لوازم گلخانه و مرغداری می توان با بخش فروش تماس حاصل نمود